📖 Droga do zdanego egzaminu zaczyna się tutaj! 📖

📖 Droga do zdanego egzaminu zaczyna się tutaj! 📖

📖 Droga do zdanego egzaminu zaczyna się tutaj! 📖

📖 Droga do zdanego egzaminu zaczyna się tutaj! 📖

📖 Droga do zdanego egzaminu zaczyna się tutaj! 📖

📖 Droga do zdanego egzaminu zaczyna się tutaj! 📖

📖 Droga do zdanego egzaminu zaczyna się tutaj! 📖

📖 Droga do zdanego egzaminu zaczyna się tutaj! 📖

📖 Droga do zdanego egzaminu zaczyna się tutaj! 📖

512 214 155
Liczba pozostałych miejsc: 2

Kurs do egzaminu ósmoklasisty - język polski

Zdaj na 100%!

Zapisz się

Dostosowane do egzaminów

Autorski program nauczania

Zaczynasz naukę w ciągu 24h

Korepetycje online i stacjonarnie

Kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego (stacjonarnie i online)

Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego to jedno z kluczowych wyzwań na drodze do ukończenia szkoły podstawowej. Dobre przygotowanie to fundament sukcesu, a odpowiedni kurs może zdecydowanie zwiększyć szanse na uzyskanie wysokiego wyniku i dostanie się do wymarzonej szkoły średniej! Jeśli chcesz, aby Twoje dziecko opanowało analizę lektur, pisało wypracowania zgodne z wymaganiami oraz swobodnie interpretowało teksty, sprawdź, dlaczego warto zapisać się na nasz kurs i jak wybrać najlepszą formę zajęć!

Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego 2025

Wyobraź sobie, że Twoje dziecko uczy się na własną rękę, czyta lektury, niestety próbny egzamin pokazuje, że uzyskane wyniki nie spełniają oczekiwań. W ostatniej chwili szukasz pomocy, by Twojemu dziecku udało się nadrobić zaległości – to scenariusz, który zna wielu ósmoklasistów.

Z Ministerstwem Korepetycji zapomnisz o stresie! Gwarantujemy efektywność! Z nami zyskujesz pewność siebie i pewne wyniki!

Dlaczego warto wybrać nas?

Nasze przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty to nie tylko zapamiętywanie lektur. W naszym kursie stawiamy na indywidualne podejście, efektywne strategie egzaminacyjne i nowoczesne metody nauczania, które pomagają uczniom osiągać świetne wyniki! Co sprawia, że nasza oferta jest wyjątkowa?

–  Małe grupy lub zajęcia indywidualne
Kursy prowadzone są w małych grupach (max. 4-5 osób), co pozwala na aktywną dyskusję i indywidualne podejście do każdego ucznia. Dla tych, którzy potrzebują większej personalizacji, oferujemy również zajęcia indywidualne.

–  Analiza lektur i motywów literackich
Szczegółowe omówienie lektur obowiązkowych w kontekście egzaminu. Nauka rozpoznawania motywów literackich i ich zastosowania w analizie tekstów. Praktyczne wskazówki, jak wykorzystać lektury w wypracowaniach.

–  Ćwiczenia z wypracowań i analizy tekstów
Nauka pisania spójnych i logicznych wypracowań zgodnych z wymaganiami CKE. Analiza przykładowych wypracowań (zarówno wzorcowych, jak i z błędami), co pozwala lepiej zrozumieć kryteria oceniania.

–  Próbne egzaminy w warunkach rzeczywistych
Pełne próbne egzaminy przeprowadzane w warunkach przypominających te, które panują podczas egzaminu ósmoklasisty. Szczegółowa analiza wyników i indywidualne rekomendacje, co warto poprawić. Nauka zarządzania czasem i pracy pod presją.

Plan przygotowań – krok po kroku

Każdy uczestnik kursu otrzymuje szczegółowy harmonogram zajęć, dzięki czemu ma jasny obraz tego, co będzie omawiane. 

Plan spotkań:

1. Dookoła egzaminu ósmoklasisty 
Pierwsza lekcja poświęcona zostanie na omówienie arkusza egzaminacyjnego pod względem formuły i doboru zadań. Zostanie przedstawiona różnica pomiędzy wszystkimi obowiązkowymi typami zadań, uczniowie dowiedzą się jak i dlaczego piszemy rozprawkę, jakie są rodzaje opowiadań (twórcze i odtwórcze) oraz co oznacza czytać ze zrozumieniem.

2. Ogłoszenie, zaproszenie, zawiadomienie – jak stworzyć pisemną wypowiedź o oficjalnej formie?
Celem poznanie przez uczniów zasad tworzenia oficjalnych form wypowiedzi.

3. Oficjalne formy wypowiedzi – elementy niezbędne do poprawnego ich formułowania
Uczniowie poznają budowę oficjalnych form wypowiedzi zgodnych z wymogami egzaminacyjnymi, dowiadują się o subtelnych, choć znaczących, różnicach pomiędzy ogłoszeniem a zawiadomieniem.

4. Geneza świata i ludzkości według dawnych wierzeń.
Uczniowie rozumieją znaczenie mitów oraz biblii w kulturze, potrafią podać zachodzące pomiędzy tymi tekstami podobieństwa oraz różnice w aspekcie stworzenia świata.

5. Mity a Biblia cz. 2 – frazeologia, postawy i przesłania
Uczniowie znają powiązane z biblią oraz mitami związki frazeologiczne i potrafią wyjaśnić ich znaczenie. Rozumieją pojęcie postawy prometejskiej oraz poświęcenia. Zajęcia wieńczy karta pracy zawierająca zadania typu zamkniętego i półotwartego odnoszące się do zagadnień omówionych na lekcji.

6. Wsi spokojna, wsi wesoła!” – obraz sielskiego życia oraz uniwersalne prawdy o człowieku zawarte we fraszkach Jana Kochanowskiego.

7. Treny – nieszczęście i przemiana poety. Analiza trenów, przemiana światopoglądowa Kochanowskiego
Uczniowie wiedzą kim był Jan Kochanowski, kiedy tworzył i co wyjątkowego można zauważyć w twórczości poety z Czarnolasu. Znają pojęcie sielanki, trenu i pieśni, potrafią również poprawnie zidentyfikować poszczególne środki stylistyczne tj. metafora, porównanie, anafora, epifora, epitet, personifikacja, animizacja. Na zakończenie zajęć uczniowie potrafią wskazać problematykę utworów, a także uwalniają pokłady kreatywności tworząc własną fraszkę – krótki, żartobliwy utwór o tematyce języka polskiego napisany przy wykorzystaniu omówionych środków poetyckich.

8. Miłość, bunt, patriotyzm i tajemnice – twórczość Adama Mickiewicza, jako przykład językowego i kulturowego bogactwa.
Uczniowie znają postać Adama Mickiewicza oraz rozumieją podstawową specyfikę epoki romantyzmu.

9. Symbolizm i fantastyka w twórczości Mickiewicza
Uczniowie Wprawnie i zgodnie ze znaczeniem operują pojęciami patriotyzm, symbolizm, fantastyka oraz wiedzą jaką rolę w twórczości wieszcza pełnią różne oblicza miłości, a także rozbudowane opisy przyrody. Na zakończenie wykonują krótką pracę pisemną o treści: czy ukazany obraz mógłby stanowić ilustrację do podanego fragmentu utworu? Uzasadnij odpowiedź.

10. Klasyka nie musi być nudna – czy Rejent i Cześnik rzeczywiście toczyli spór o mur? Komizm ukazany w utworze A. Fredry pt.: „Zemsta”.
Uczniowie potrafią zdefiniować dramat, rozumieją różnicę między komedią a tragedią i trafnie identyfikują gatunek, do którego należy Zemsta.

11. „Zemsta”  – wartości i przesłania.
Uczestnicy kursu znają i rozumieją pojęcia: komizm sytuacyjny, komizm postaci, komizm słowny oraz potrafią przyporządkować określone pojęcie do danej sytuacji z utworu. Uczniom znana jest problematyka utworu A. Fredry i potrafią w skrócie przedstawić jego fabułę oraz – przy użyciu kilku cech – scharakteryzować każdą ze znaczących postaci.

12. Nie ma zbrodni bez kary. Żądza władzy buduje potęgę, ale niszczy człowieczeństwo – Balladyna J. Słowackiego
Uczniowie znają postać Juliusza Słowackiego oraz poprawnie identyfikują gatunek omawianego utworu i wskazują wiodące środki stylistyczne.

13. Balladyna  – analiza symboliczna i ocena bohaterki. Wina i kara, interpretacja zakończenia
Uczniowie sprawnie operują pojęciami: wina, kara i rozumieją ich znaczenie w kontekście bohaterki utworu. Potrafią zająć określone stanowisko wobec zachowań prezentowanych przez tytułową postać, dostrzegają także elementy symboliczne. Zajęcia wieńczy dyskusja o współmierności kary do przewiny i praca pisemna w wybranej, zgodnej z wymogami egzaminacyjnymi, formie dotycząca stanowiska uczniów w powyższej kwestii.

14. Satyra na rzeczywistość i piętnowanie społecznych przywar. Jakie postawy piętnuje w swych utworach I. Krasicki?
Uczniowie znają postać Ignacego Krasickiego oraz poprawnie identyfikują gatunek omawianego utworu i wskazują wiodące środki stylistyczne.

15. Dobre i złe uczynki, empatia oraz jej brak. Jak nasze postępowanie wpływa na otoczenie oraz nas samych? Co dzieje się, gdy zmieniamy swoje zachowanie na lepsze lub gorsze?
Uczniowie rozumieją pojęcie empatii oraz potrafią zidentyfikować oraz nazwać poszczególne postawy klasyfikując je jako dobre i złe. Wszyscy uczestnicy są zaznajomieni z treścią utworu C. Dickensa znając jego problematykę, plan wydarzeń oraz konsekwencję postępowania Scrooge’a i umieją dokonać jego oceny przy wykorzystaniu zaczerpniętej z treści lektury.

16. Formacja wyrazów – prefiksy i sufiksy
Uczniowie rozumieją zasadę tworzenia słów pochodnych, znają pojęcie formantu i końcówki, wiedzą czym jest rodzina wyrazów oraz bez kłopotów umieją wskazać przykłady tychże w tekstach źródłowych jak i samodzielnie stworzyć przykłady sprawdzające.

17. Interpunkcja w zdaniach złożonych
Uczniowie rozumieją spektrum zasad, wedle których stawiamy przeróżne znaki przestankowe, znają różnicę między częścią zdania a częścią mowy potrafiąc poprawnie nazwać wszystkie z nich. Uczestnicy dokonują poprawnego rozbioru logicznego zdania złożonego ze wskazywaniem poszczególnie występujących części zdania oraz należycie dzielą zdanie na grupę podmiotu i grupę orzeczenia.

18. Analiza tekstu użytkowego – ogłoszenie, instrukcja, reklama
Zgodnie z nową formułą uczniowie zapoznają się z aktualnymi tekstami użytkowymi. Potrafią stworzyć poprawną instrukcję oraz tekst reklamowy przy wykorzystaniu szablonu oraz wcześniej nabytej umiejętności celnego argumentowania.

19. Streszczenie i notatka – umiejętność syntezy tekstu
Uczniowie znają różnicę między streszczeniem i notatką, potrafią podać charakterystyczne elementy obu form literackich. Przy wykorzystaniu wiedzy z zajęć poprzednich uczniowie znają definicję parafrazy i potrafią zastosować ją w zadaniu praktycznym umiejąc poprawnie skracać rozbudowaną wypowiedź.

20. „I ja tam z gośćmi byłem, miód i wino piłem, A com widział i słyszał w księgi umieściłem” – „Pan Tadeusz” jako epopeja narodowa zawierająca polskość w pigułce.
Uczniowie rozumieją, czym jest epopeja i jakie cechy tegoż gatunku posiada utwór A. Mickiewicza, znają pojęcie trzynastozgłoskowca. Potrafią scharakteryzować wiodące postaci i umiejscowić czas trwania utworu na historycznej osi czasu oraz wiedzą, jakie znaczenie ma, omówiona w utworze, tradycja a także wszelkie szlacheckie obyczaje nie tylko w kontekście samego utworu, lecz również wobec późniejszej historii Polski.

21. Kamienie na szaniec – opowieść o ludziach, którzy potrafili pięknie żyć i pięknie umierać
Uczniowie wiedzą, kim w rzeczywistości byli główni bohaterowie, znają historię Szarych Szeregów i wiedzą, do jakich wydarzeń historycznych odnosi się akcja utworu. Uczestnicy potrafią, podając określone wydarzenie z treści utworu, wyjaśnić jego znaczenie dla przebiegu dalszych zdarzeń oraz zdają sobie sprawę z konsekwencji działań podjętych przez bohaterów. Uczniowie wiedzą, jakie środki językowe zostały zastosowane, aby oddać zarówno dokumentalistyczny styl powieści jak i odczuwalną w treści grozę wojny.

22. Kompozycja wypracowania argumentacyjnego
Uczniowie znają schemat rozprawki, rozumieją specyfikę budowy każdej z jej części oraz wiedzą jak dopełnić wszystkich, koniecznych do zawarcia elementów. Umieją argumentować rzeczowo, celnie i przy wykorzystaniu wiedzy o przywoływanym tekście kultury, wykazują się erudycją oraz indywidualnym stylem pisania. Uczestnicy nie powielają błędów kompozycyjnych, które mogły wcześniej uniemożliwiać należyte formułowanie wypowiedzi.

23. Analiza tekstu publicystycznego – esej, felieton
Uczniowie rozumieją istotę charakterystyki rzeczonych tekstów publicystycznych, pracują nad indywidualnym stylem literackim. Weryfikacja umiejętności zastosowania wcześniej wyjaśnianych środków językowych.  Uczestnicy rozumieją różnicę między esejem a rozprawką oraz felietonem a streszczeniem. Potrafią wprawnie poruszać się pomiędzy powyższymi formami literackimi.

24. Powtórzenie – próbny arkusz egzaminacyjny
Uczniowie rozwiązują zadania na wzór prawdziwego arkusza egzaminacyjnego. Wiedzą, jak zarządzać czasem i znają techniki rozwiązywania zadań

25. Egzamin próbny, refleksja, wskazówki końcowe
Uczniowie wykorzystują poznane na przestrzeni kursu formy pracy oraz usystematyzowaną wiedzę w zasymulowanym egzaminie ósmoklasisty przygotowanym na bazie prawdziwego arkusza. W pozostałej części omówienie prac pamiętając o zbudowaniu pozytywnych wzmocnień u uczniów – wyeksponowanie ich mocnych stron przy jednoczesnej burzy mózgów odnośnie do tego, co można jeszcze dopracować.

Kliknij i sprawdź pełny plan spotkań. 👀

Nowoczesne metody nauki i interaktywne materiały

Korzystamy z nowoczesnych materiałów edukacyjnych, takich jak nagrania multimedialne i interaktywne quizy. Dzięki analizie fragmentów filmów, sztuk teatralnych oraz muzycznych utworów w kontekście literackim, uczniowie uczą się, jak odnaleźć motywy literackie w popkulturze – dzięki czemu lektury przestają być nudne!

Dodatkowe wsparcie dydaktyczne i konsultacje

Oferujemy możliwość konsultacji poza regularnymi zajęciami – zawsze możesz liczyć na naszą pomoc. Śledzimy postępy uczniów, regularnie przeprowadzamy testy i analizujemy wyniki, aby upewnić się, że materiał jest odpowiednio przyswajany. Zajmujemy się również wsparciem motywacyjnym, dbając o pozytywną atmosferę i rozwijając pewność siebie uczniów.

Doskonała lokalizacja – łatwy dojazd z całej Warszawy!

Nasza szkoła znajduje się na Ursynowie, przy ul. Migdałowej 10/U-6a, 02-796 Warszawa, tuż obok stacji metra Natolin. Dzięki temu uczniowie z całej Warszawy, szczególnie z dzielnic Ursynów, Mokotów i Wilanów, mogą łatwo dotrzeć do nas.

–  Bliskość metra Natolin – szybki dojazd bez korków
–  Dogodne połączenia komunikacyjne – autobusy i metro w pobliżu
–  Wygodny dojazd samochodowy

Jak przebiegają nasze zajęcia?

Nasze kursy są w pełni dostosowane do aktualnych wymagań egzaminacyjnych, co pozwala uczniom skutecznie przyswajać materiał i rozwijać swoje umiejętności. Każde spotkanie składa się z wykładu teoretycznego oraz części praktycznej, w której analizujemy teksty i piszemy krótkie formy wypowiedzi.

Dodatkowo uczniowie otrzymują prace domowe, aby samodzielnie przetrenować materiał. Wszelkie trudności omawiamy na kolejnych zajęciach, co pozwala na bieżąco wyjaśniać wątpliwości.

Aby jak najlepiej przygotować naszych kursantów do egzaminu, organizujemy próbne egzaminy, które odbywają się w warunkach identycznych jak na oficjalnym egzaminie ósmoklasisty. To doskonała okazja, by sprawdzić swój poziom wiedzy, oswoić się z presją czasu i wyciągnąć wnioski przed właściwym egzaminem. Dzięki temu nasi uczniowie wchodzą na egzamin pewni siebie i dobrze przygotowani.

Jak wygląda przykładowy kurs?

Nasze kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty obejmują 120 godzin nauki, w tym:

 Egzamin poziomujący (4 godziny) – test wstępny, po którym rodzice otrzymują szczegółowy raport z wynikami.
–  Zajęcia przedmiotowe (50 godzin) – 25 spotkań po 2 godziny, raz w tygodniu, zapewniających solidne przygotowanie do egzaminu.
–  Praca własna ucznia (50 godzin) – samodzielna nauka i prace domowe, które pomagają utrwalić materiał z zajęć.
–  Próbne egzaminy (16 godzin) – cztery testy próbne z indywidualną oceną, raportami i rekomendacjami na przyszłość.

Dlaczego warto nam zaufać?

–  99% uczniów zdaje egzamin ósmoklasisty z języka polskiego za pierwszym podejściem.
–  Średni wzrost wyników po kursie: +30% w porównaniu do poziomu początkowego.
 Setki godzin doświadczenia w skutecznym przygotowywaniu uczniów.

Wybierając nasz kurs, masz pewność, że jesteś w dobrych rękach! Gwarantujemy kompleksowe przygotowanie, nowoczesne metody nauki i indywidualne wsparcie, które sprawią, że egzamin ósmoklasisty stanie się prostszy.

Skontaktuj się z nami i wybierz dogodny termin!

Najczęściej zadawane pytania farbka

Odpowiadamy na wszystko, co masz na myśli (i trochę więcej!)

Dla uczniów klas 7 i 8 szkoły podstawowej, którzy chcą dobrze przygotować się do egzaminu ósmoklasisty i poprawić swoje umiejętności.

Kurs obejmuje analizę lektur obowiązkowych, pracę z tekstami nieliterackimi, redagowanie wypowiedzi pisemnych, powtórkę z gramatyki oraz ćwiczenia z czytania ze zrozumieniem.

Tak, uczymy krok po kroku, jak napisać poprawną i spójną wypowiedź pisemną, zgodną z wymaganiami egzaminacyjnymi – w tym rozprawkę, opowiadanie i inne formy użytkowe.

Tak, dokładnie omawiamy wszystkie lektury z podstawy programowej – zarówno ich treść, jak i konteksty oraz najczęstsze motywy pojawiające się na egzaminie.

Najważniejsze informacje 📚

Sprawdź dostępność

Poniedziałek 14:00 - 21:00 Wtorek 14:00 - 21:00 Środa 14:00 - 21:00 Czwartek 14:00 - 21:00 Piątek 14:00 - 21:00 Sobota 10:00 - 15:00 Niedziela Nieczynne

Miejsce lekcji

W naszej placówce W domu u ucznia Online